tisdag 8 juni 2010

En instickare på jobbet

Jag vet att jag har varit otroligt lat med att skriva på bloggen. Det var en händelserik helg. Så händelserik att jag inte hann lägga upp något. Nu när det är ny vecka tänkte jag passa på att skriva lite. Sitter på kontoret och har just nu inte så mycket att göra. Min mentor är i Göteborg på kundmöte och jag gör lite utskick via mail och sånt. Snart ska jag även knalla bort på Arbetsförmedlingen och se hur det går för mitt bidrag. Har upptäckt att jag kanske kan höja bidraget om jag går med i Alfa-kassan. Med 100 kr/dag. Hade varit guld. Bokstavligt talat.

Just nu spelar en av AD:sen pop-rock och i våningen under bygger de om. Utanför tutar fortfarande studenterna. Det är med andra ord ganska livligt. Men jag gillar det. Inte tutandet och bullrandet, men att det är ljud och musik. Skönt. Jobbar lite bättre då.

Tänkte att jag skulle slänga upp bilder på vår skylt som sitter i hallen. Jag tycker att den är ganska rolig. Bokstäverna sitter uppe separat med ljusrör bakom. Dessutom är bokstäverna magnetiska. Så till loggan hör även olika ord, vilka som helst, som fungerar lite som kylskåpsmagneter. Roligt. Så på morgonen kan man pyssla om och uttrycka något man känner för just den dagen.



Nä, nu får jag nog återgå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar