torsdag 10 juni 2010

Morgontankar

Uppe i ottan och tittade på Nyhetsmorgon. Fick reda på att det varit skottlossning i Malmö igår. Gick sedan in på facebook där den ena vännen efter den andra skrivit om det i sina statusar. Vad är det för Ghettostad man bor i?! Bomber på nattklubbar och skottlossningar mitt i stan på dan. Helt galet. Vart är vår värld på väg?

Var iallafall på bio igår och såg SATC2. Det var riktigt mysigt att komma ut och göra något efter jobb. Vanligtvis är jag helt död efter en dag på jobbet och vill helst av allt bara ligga och dega framför TV:n. Men det var riktigt trevligt att komma ut och fika och titta på folk. Att inte sitta hemma som en tant och gnälla över att man är trött. Man får ju passa på att utnyttja kvällsljuset just nu. Så länge det är relativt varmt och ljust ska jag banne mig ta mig ut. Inte minst på helgerna. Nu när man inte jobbar natt längre kan man ju passa på att bygga upp sitt sociala nätverk.

Fick förresten skattepengarna. Fick en fullständig chock när jag tittade på kontot igår. Trodde först att det hade skett ett misstag från banken. Sen tänkte jag att jag måste varit väldigt snäll och duktig för att mina föräldrar skulle gett mig en så stor bonus. Till slut insåg jag att det var skattepengarna som kom tidigt i år. Känner mig väldigt rik just nu. Det är dock ingen känsla jag bör ha, eftersom pengarna ska räcka i ett halvår. Ska föra över dem på ett annat konto innan jag spontanshoppar upp dem...

Nej, nu ska jag skicka ut ett mail till 20 000 personer...
Back to work.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar