fredag 24 september 2010

En lång dag...

Det har varit en lång dag.. Först imorse kom byggarna som ska göra om toaletten. De berättade att de börjar v 43 och kommer att hålla på i 6 veckor. Och stambytet i köket kommer att ta 3-4 veckor. Det var som att gå in i en vägg. I 10 veckor kommer de alltså att hålla på i lägenheten och riva och bygga och så vidare. Jag frågade om jag kan bo här undertiden. "Det beror på hur känslig du är", sa Christer. Och just det, så börjar de kl 7.30 på morgonen. Så man hinner inte gå till jobbet innan de kommer. Suck. Knäckande minst sagt.

Efter byggarna var här var det rusning till jobbet, där det var fullt upp. Jobbade över lunchen (åt en halv Whopper) och jobbade även över en timme, för att hinna få det mesta klart.

Kl 17.30 - 2 st eftermiddagsöl samt en whiskey

Och slutligen Karib Kreol med Berra.
Förrätt: såna där kryddbollar med avocadocreme.
Huvudrätt: kyckling, risröra med mera.
Vin.
Drink.
Mums!

Avrundning med chips och cola hos Berra. På väg in till Konsum parkerade jag min hoj bredvid världens fräsigaste bike. Rosa cykel och korg med plastblommer. Och jag som alltid velat ha en sån...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar