onsdag 28 april 2010

Cykeldilemma

Vaknade av att det bankade och smällde i trappan. Just det, idag börjar de byta dörrar i vår trapp. Slut på sovmorgnar. Slut på friden. Dagens mission var egentligen att gå och lämna in min cykel på service. Men jag har kommit på att ALLT behövs fixas. Jag behöver ny korg, ny framlampa, skruva fast en ram som är lös, skruva fast baklampan som är lös, kolla växlarna med mera. Och så berättade en kompis igår att hon köpt en jättefin, ny cykel för 600 kr. Suck. Så dilemmat är: Ska jag försöka hitta en ny cykel och spara på hundringarna eller ska jag lämna in min egen cykel på reperation? Svårt. Avvaktar idag och tittar runt lite på nätet i hopp om att hitta ett fynd...

fotograf: Elisabeth Toll

2 kommentarer:

  1. Nej nej köpte min för 1500 och Kens gubbacykel för 600

    SvaraRadera