söndag 25 april 2010

Sömnlös...

Kunde inte sova inatt. Det snurrade runt runt runt i huvudet och det gjorde nog jag i sängen också. Drömde en massa saker som inte hade någon logisk anknytning. Som egentligen inte spelar någon roll. En massa onödigt tjafs. Ändå vaknade jag klart efter bara 5 timmars sömn och kunde inte somna om. Det kan bero på vårljuset som trängde in igenom gardinerna. Det kan bero på att kroppen är oharmonisk på grund av den vridande dygnsrytmen. Men det kan också bero på en liten nervositet i kroppen. Något som talar om för mig att det drar ihop sig. Som säger "Imorgon gäller det." Alla andra säger "Det kommer gå bra." Och det tror jag också. Men trots det kan kroppen inte riktigt vila. Jag hoppas huvudet klarnar under dagen och att sömnen faller in som den ska inatt. Det kommer behövas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar