tisdag 13 april 2010

Ta pengarna!

När diskussionen om pengar kommer upp, brukar det bli ganska känslig stämning. Det är ju så, man vill alltid ha det man inte har. Och för tillfället har vi väldigt lite. Men så fick vi 2 000 kr i påskpresent. Fantastiskt snällt. Tanken är givetvis att vi ska göra något roligt för dem. Äta något gott, åka till Köpenhamn, gå på bio... Men så fick jag krupp imorse. Över pengar. Kom på 1 000 saker jag vill göra, men inte kan på grund av pengar. Som: köpa underkläder (kan behövas efter att gått igenom 15 par trosor som är 5 år gamla med noppor), klippa mig (måste vara blond på sommaren och snygg om jag ska komma till ny praktik) och uppdatera sminket (har nog aldrig gjort det och är rädd för vilka larver som kryper runt i maskaratuben). Saker som för mig som är grundläggande. Som sagt, när man inte har det, vill man ha det ännu mer.

Vet du vad karlen sa då?
- Ta pengarna och gör det.
- Nej, det vill jag inte.
- Jag har bara ett mission här i livet. Att göra dig glad. Vad det än kräver. När du är glad är jag glad.


Oh, no. Jag ska inte ta pengarna. Men jag tyckte att det var väldigt fint sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar