fredag 23 april 2010

Present

Jag har en last. Eller, jag vet att jag har många laster, men där finns en som återkommer VARJE månad. Någon som kan gissa? Varje månad går jag med lättare steg till affären och handlar. För då vet jag att det nya numret av Elle kommit ut i affären. Så jag går glatt fram till tidningsstället och plockar ut tidningen. Jag hinner inte ens gå hem innan jag slitit av den eventuella plast som sitter runt. Väl hemma bläddrar jag frenetiskt igenom tidningen, tittar på annonserna, tittar på modereportagen. Därefter tittar jag i tidningen i princip varje kväll. För att verkligen läsa artiklarna och se så att jag inte har missat något. Jag är lite knäpp, jag vet. Men förra månaden påpekade tillochmed sambon min galenskap. Han påpekade att en prenumeration skulle kosta mig hälften av priset. Det hade jag inte ens tänkt på. Jag kollade upp det på Internet, och visst. Hälften av priset, plus en premiepresent. Me love presenter. Så idag fick jag ett brev på posten, adresserat från Elle. För litet för att vara en tidning. I det låg en liten lapp där det stod "Här kommer din premiepresent, som lovat." Så glad jag blev.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar