fredag 26 mars 2010

Frikort!


Jag och karlen var och såg Shutter Island med min all time favourite actor Leonardo DiCaprio igår. Och jag måste säga, Leo går från klarhet till klarhet. Han gör en fantastisk insats och man tänker inte på att han "spelar". Hans tolkning känns väldigt äkta. Eller som karlen sa: "Han växer mer och mer i mina ögon. Jag gillade inte honom först när han bara gjorde kärleksfilmer, men i denna filen visar han verkligen att han kan agera." Och jag kan inte mer än hålla med.

Handlingen var inte alls som jag hade förväntat mig. Jag hade fått intrycket av att det skulle vara någonslags polisfilm i 50-tals stuk. Men den var inte så simpel. Den hade en hel del "twists" som bidrog till att storyn utmanande åskådarna till att tänka till. Slutet var inte heller klassiskt a la Hollywood, vilket jag gillar. Kan rekommendera filmen starkt. Men jag tror att den gör sig lika bra hemma som på bio, med en stor påse popkorn.

Efter en lång diskussion på vägen hem från filmen, konstaterades det att Leo just nu är mitt frikort. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar