onsdag 24 mars 2010

Vill verkligen ha!

Nä, nu tycker jag att det gått över gränsen.
Det är för dyrt att skaffa valp.
Ja, jag vet att man kan köpa valpar på nätet.
Ja, jag vet att man kan skaffa en blandras.
Ja, jag vet att man kan ta över en herrelös vovve.
Men då är mina tankar så här.
Jag vet inte vad jag får.
Vilka sjukdommar hunden kan ha/få.
Vilka hemska upplevelser vovven kan ha fått från sin förra ägare.
Skaffar man en renrasig hund från en bra kennel så vet man lite vad man får.
Man vet att hunden fått en bra start i livet.
Man vet vilka "problem" hundens föräldrar haft.
Man vet vilka eventuella sjukdommar hunden kan få.
Så jag har tittat på kennlar efter bostonterriers.
Den rasen verkar ha de egenskaper som jag letar efter,
plus den är OTROLIGT SÖT.
Vet ni vad prislappen ligger på?
15 000 - 20 000 kr.
Ja, svenska kronor.
Jag tycker att det är sjukt mycket pengar.
Men visst, jag förstår.
Man vill se till att det är en seriös köpare.
Men herregud.
Jag hade väl älskat den lille krabaten lika mycket som en rik person?!
Kanske mer...
Jag säger bara en sak:
"You can´t put a price on love!"
Eller...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar