tisdag 23 mars 2010

Sjuksyster...


Vaknade tidigt imorse. Så jag gick upp och åt frukost i lugn och ro.
Efter ca en timme hörde jag hur det rörde sig i sovrummet.

- Äääälllskning.....
- Ja...
- Jag mår inte så bra...
- Nähä. Ska du komma upp och äta frukost?
- Kan du göra teeeeee?
- Ja...

Efter 5 min:
- Teet är klart. Kommer du?
- Näääää....
- Ska du dricka teet i sängen?
- Jaaaaa... Kan du lägga i lite honung också?
- Mmmm...


Det är roligt hur folk drar ut orden när de vill ha något.
Tydligen har karlen drabbats av en förkylning.
Igår innan vi gick och la oss frågade han:

- Har du haft lunginflamation?
- Vet inte...
- För jag har så ont i ryggen. Kan du inte trycka lite?
- Mmmm..... Visst....
- Du tror mig inte!
- Jodå, jag tror dig.


Men visst är vi tjejer lite skeptiska när killarna blir sjuka. Låter det inte alltid likadant? Är det inte alltid lite mer synd om dem?
Jajaja... Jag hoppas att jag inte blir smittad av denna till synes farliga sjukdom.

2 kommentarer:

  1. hahaha ooo jag kan se detta framför mig=).

    SvaraRadera
  2. Hahaha... Kul att du känner igen senariot! ;-)

    SvaraRadera