lördag 29 maj 2010

Bakfull

Var och lyssnade på karlens band "The Slide" på Happy Bar igår. Det var riktigt trevligt. Åkte hem till L innan och käkade middag och drack vin (och 2 shots sambuca!) för att sedan vingla iväg på cykeln till giget. Väl där träffade vi en mycket trevlig kille (för han var ingen karl) som slog sig ner vid vår bord. Vi presenterade oss artigt. Direkt efter sa han "Vad hette jag?". "Ingen aning" svarade jag. Då sa han "Jag vet, jag är sämst på sånt. Jag tror du hette Jessica och du (sa han och pekade på L) hette Anita." Varav jag vek mig dubbel av skratt. ".... eller Agneta(!), för det var något med A!" Jag trodde jag skulle DÖ. Sedan frågade han. "Hur gamla är ni då?". "Gissa" svarade jag. Då tittade han på mig och sa "Du måste vara -88:a eller -89:a". Nu var det L:s tur att vika sig dubbel. "Smickrande" sa hon. Det hela var mycket komiskt och jag kommer betämt kalla L för Agneta hädanefter.

Men imorse vaknade jag med den grymmaste bakfyllan på evigheter. Beror förmodligen på den mix spritsorter vi fick i oss. Vin, Rom, Vodka, Sambuca och Öl. Inte helt 100 kanske. Men trevligt hade vi. För att försöka bota den grymma bakfyllan, försökte jag dricka ett glas med Resorb. Och jag säger bara detta. DON´T DO IT! Det var en riktig värsting. Resorb ska drickas innan man går och lägger sig, innan det är för sent. Kan bara påpeka att det var för sent för min del. Djupare går jag inte in på den diskussionen.

Men till slut lyckades jag ta mig ur sängen (runt 14.00) och käkade bakisfrukost (=ägg+bacon+toast).

Sen hoppade jag på cykeln för att träffa C.

Vi tog en fika på stan. Inte kaffe. Det hade aldrig gått. Tog en sån där Reload istället. Rekommenderas starkt! Kändes mycket välgörande, för en skadad kropp. Solade en stund i eftermiddagssolen, sen stack jag hem igen.

Nu väntar en härlig middag, lagad av maken själv. *Stolt* Blev dock lite ställd när han frågade om jag ville ha vin till maten. "Nej, tack!" sa jag. "Var inte du med imorse?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar