tisdag 18 maj 2010

Garderobsnoja

Förvaring, förvaring, förvaring. Ett återkommande problem. I min hall har jag två garderober. Vilket är superbra. Man kan ju aldrig få nog av garderober. Men jag blir så irriterad på att man byggt två garderober som är så dåligt utnyttjade. De är jättehöga och någorlunda rymliga. Ändå känns det som om de är outnyttjade och röriga. De har gammalt unket svartmålat (!) trä till golv, och vita gipsväggar som faller i sönder bara man nuddar dem. Illa!


Min dröm är givetvis som alla andra tjejers dröm en stor ljus walk-in garderob med speglar och mycket plats för skor. En riktig "Carrie-garderob"! Men jag vet mycket väl att det inte kommer att landa en sådan garderob i min lägenhet. Vart skulle den komma ifrån och vart skulle den få plats?


Vad jag skulle vilja göra, vilket inte borde vara helt omöjligt, är att ta bort väggen mellan garderoberna, så att det blir EN stor garderob. In med lite mer hyllor, hela vägen upp mot taket, så att man utnyttjar ytan ordentligt. Ett par skjutdörrar till det (i frostat glas) och spots i taket, så är vi hemma! Det hade verkligen gjort så mycket för lägenheten, och det hade varit en skön omväxling att kunna se vad som finns därinne. (För närvarande är där inget ljus alls i garderoberna!)


Jag hade VERKLIGEN blivit LYCKLIG om jag fick den garderoben Big byggde till Carrie i den nya lägenheten, i Sex and the City- filmen. Jag hade även ÄLSKAT den hon hade i sin lägenhet. Men jag hade varit JÄTTENÖJD bara jag hade kunnat få in mina kläder i den och se dem, så att jag hade vetat vad jag har. Är det för mycket begärt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar