måndag 17 maj 2010

To do day..

Idag har jag fullt av grejer att ta tag i. Sånt där som ligger och väntar på en, som man inte orkar ta i tu med. Ett exempel. P-piller. Så himla omständigt att få tag i. För det första har mottagningen bara telefontid ca 2 timmar om dagen, och för det andra så är jag helt säker på att jag kommer bli intvingad för att kolla blodtrycket och svara på en massa frågor som jag lika väl hade kunnat svara på över telefonen. Suck. Ett annat exempel. Ringa handledaren på Arbetsförmedlingen. Ringde och fick tag på (!) honom nyss. (Har sökt honom 2 ggr tidigare utan att lyckas.) Jag måste ju få "godkänt" till min ansökan om aktivitetsbidrag, annars är jag körd. Och jag LOVAR att det kommer dyka upp något på den grejen också. Typ att det är en ruta som är ifylld otydligt på pappret jag lämnade in, eller att det kommer ta 2 månader innan jag får första utbetalningen. Jaja... Han skulle ringa upp om en halvtimme, så jag får väl snart veta. Sa i alla fall till på jobb att jag inte kan jobba fler lördagar. Hade ju knäckt mig helt om jag skulle gå och lägga mig 06.00 på lördag natt och gå upp 07.00 på måndag morgon. Snacka om att vrida dygnet. Nä, helst av allt vill jag få in en normal sovrytm så att man blir lite piggare på dagarna. Så att man KAN gå upp tidigare är 11.00 på måndag morgon. Vi får helt enkelt se hur det går. Den ekonomiska biten får lösa sig. Som Timbuktu säger "det gör det alltid"...

Snart ska jag iväg och luncha med mormor och mamma. Mormor ville så gärna fira att jag fick praktiken. Gulligt.
Tills vidare göttar jag mig i mina nya havsblå naglar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar