torsdag 27 maj 2010

Slut I Rutan!

Mitt huvud går på högvarv. Orden spinner runt runt runt och hjärnan spinner på som en hamster i ett hjul. Ja, det är ungefär så det känns just nu, för det är så mycket nytt för tillfället... Känner att jag redan vill kunna allt, vilket är omöjligt. Jag har ju trots allt bara jobbat i 4 dagar. Fast det känns som mycket längre. Men det ska bli skönt att ha helg. Kommer inte ihåg när jag kände så sist. Detta är nämligen första helgen jag är helt ledig, på flera månader. Så det där uttrycket "äntligen fredag" kan jag verkligen ta till mig nu. Jag kan göra som de flesta andra. Gå till jobbet på fredag morgon, gå hem lite tidigare, för att ta en after-work på någon trevlig uteservering. Jag kan göra upp planer med vänner och familj. Eller välja att bara ligga hemma och slappa framför TV:n. Det valet känns galet. Men det är mer eller mindre så mina helger kommer att se ut framöver. Normalt. Underbart. Och visst är jag värd det?
(Det tycker jag iallafall!)

Tänkte slänga upp en bild jag tog på kontoret idag. Fint va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar