måndag 3 maj 2010

Bästa vänner

Man kan ha olika bästa vänner i olika lägen. Nu snackar jag inte om barndomsvänner eller något sånt. Nä, jag pratar om substitutsvänner. Olika saker som tröstar, uppmuntrar, värmer... Jag har några goda vänner jag alltid vänder mig till i vissa lägen.

Här kommer några exempel:
1. Kaffe - när jag är trött och hängig
2. Filten - när jag är ensam
3. Raggsockar - när jag är frusen
4. Sängen - när jag ska sova
5. Mobilen - när jag behöver berätta något
6. Godis - när jag tycker synd om mig själv
7. Ett nytt shoppingfynd - när jag tycker att jag är värd det
8. Alkohol - när jag är festglad
9. Pizzerian - när jag är trött på att laga mat

Men det finns en kompis som passar till alla lägen. En kompis som alltid kommer finnas. En kompis som ständigt förnyar sig och hänger med oavsett vilket humör jag är på.

10. Musik...

Här kommer en gammal klassiker som jag älskar och aldrig tröttnar på. Det är den fantastiska Eva Cassidy som sjunger låten "Time after time". Tänk på att Eva sjunger live. Det ger mig rysningar.

Underbar låt + Otroligt duktig sångerska = Vackert...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar