lördag 15 maj 2010

En kväll på jobbet

Jodå, jag lever. Knappt. Det var en hård natt på jobbet igår. Men inte på grund av de vanliga anledningarna. Nej, igår var det mer som fest än jobb. Hade två kära vänner och kollegor som underhöll mig i baren och därtill en hel rad karlar. Det var ett spektakel som sent skall glömmas. Bland annat från en något berusad herre vid namn Thomas. Thomas bjöd på diverse danser, spanking-uppvisning samt tungtrix. Han var ett galet inslag på kvällen som bidrog till många skratt. Vidare hölls även stämningen hög med ett helt gäng poliser, som ansvarsfullt festade loss på vatten fram mot småtimmarna (efter mycket stort alkoholintag, skall tilläggas). Utöver dessa nytillskott, kom även en rad stammisar. Den notoriske Prive´stammisen (nämner inga namn) berättade om sina senaste flickvänner och erövringar. Detta är ett lika oönskat inslag varje gång, men som den trogna bartendern man är, lyssnade jag. En stund. Sen sa jag, detta var en låååååång historia. Har den inget slut? Ibland måste man avsluta åt folk. Och så fick jag veta att han var singel. Vilken tur?! Nästan som den gången en annan kär stammis suckade (när jag sa att jag hade pojkvän) och sa "fan, kan man inte få klona dig?". Gulligt?! Kvällen slutade med ett telefonnumer (från en polis), en skaplig dricksskål och en Thomas som vägrade inse att festen var slut, trots att baren var stängd, ljuset var tänt och musiken hade tystnat. Jaja, det kan hända den bästa.
Så, idag krävs en viss återhämtning trots allt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar